Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza struktury Hadfieldovy oceli v závislosti na deformačním zatěžování
Darida, Jiří ; Julišová, Martina (oponent) ; Klakurková, Lenka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou struktury Hadfieldovy oceli v závislosti na deformačním zatěžování. První část práce udává přehled základních mechanických a fyzikálních vlastností Hadfieldovy oceli, její chemické složení, vliv legujících prvků na výslednou mikrostrukturu, výrobu, tepelné zpracování, mechanismy zpevnění a její použití v technických aplikacích. Pozornost je také věnována jednotlivým typům deformačního zpevnění mezi které patří např. zpevňování výbuchem. Experimentální část práce je zaměřena na analýzu vzorků Hadfieldovy oceli, které byly namáhány ROZDÍLNÝMI PODMÍNKAMI ZATĚŽOVÁNÍ. Analýza těchto vzorků se skládá z pozorování strukturních změn a měření zpevnění užitím měření mikrotvrdosti v povrchových a podpovrchových oblastech vzorků. Závěrečná část přináší výhled do budoucnosti a celkové zhodnocení dosažených výsledků.
Výroba odlitků z manganových ocelí a jejich využití
Dufka, Martin ; Šenberger, Jaroslav (oponent) ; Pernica, Vítězslav (vedoucí práce)
Austenitická manganová ocel, nazývaná často také jako Hadfieldova ocel po svém objeviteli, má ve slévárenství své nezastupitelné místo díky svým specifickým vlastnostem. Působením místních tlaků a rázů dochází k povrchovému zpevnění odlitku, při zachování houževnatého jádra oceli. Manganová ocel díky tomu nachází uplatnění pro odlitky vysoce namáhaných strojních součástí, které podléhají abrazivnímu opotřebení. Tato bakalářská práce se zabývá způsoby výroby, chemickým složením, vlivem některých legujících prvků na vlastnosti a výslednou strukturu oceli, tepelným zpracováním, vlastnostmi materiálu, mechanismy zpevnění a typy jednotlivých deformačních zpevnění. Dále je pozornost věnována nejčastějšímu využití odlitků z manganové oceli v praxi.
Vliv zpevňování výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli z hlediska užití v železniční dopravě
Havlíček, Petr ; Podrábský, Tomáš (oponent) ; Nesvadba,, Petr (oponent) ; Schmidtová,, Eva (oponent) ; Stránský, Karel (vedoucí práce)
Vysokolegovaná austenitická manganová ocel – Hadfieldova ocel – se díky své dobré otěruvzdornosti pracovního povrchu při zachování vysoké houževnatosti středové části využívá pro odlitky srdcovek. Srdcovky jsou nejvíce dynamicky zatěžovaný díl železničních výhybek. Díky nízké povrchové a podpovrchové tvrdosti dochází v prvních fázích od vložení do trati k plastické deformaci a rychlému opotřebení pojížděných ploch srdcovek. Jednou z možností, jak povrchovou a podpovrchovou tvrdost zvýšit a zajistit tak zlepšení rozměrové stability včetně navýšení životnosti srdcovek, je zpevnění jejich horních pojížděných ploch výbuchem. Tato technologie spočívá v detonaci trhaviny v bezprostřední blízkosti pojížděného povrchu srdcovky vyvolávající vysokotlakou rázovou vlnu extrémně krátkého trvání, jejíž průchod způsobí plastickou deformaci ve struktuře materiálu. Práce se zabývá analýzou vlivu zpevnění výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli. Na vzorcích zpevněných výbuchem je měřena povrchová a podpovrchová tvrdost, provedena mikroskopická a rentgenostrukturní analýza, včetně TEM analýzy transmisním elektronovým mikroskopem. Součástí práce je také experimentální testování charakteristik včetně vyhodnocení výsledků kontaktně – únavového zatížení vzorků Hadfieldovy oceli zpevněných výbuchem. V poslední části experimentů jsou uvedeny výsledky dlouhodobého sledování vlastností, povrchové tvrdosti a opotřebení pojížděných ploch srdcovky zpevněné výbuchem a vložené do železniční sítě v ČR.
Výroba odlitků z manganových ocelí a jejich využití
Dufka, Martin ; Šenberger, Jaroslav (oponent) ; Pernica, Vítězslav (vedoucí práce)
Austenitická manganová ocel, nazývaná často také jako Hadfieldova ocel po svém objeviteli, má ve slévárenství své nezastupitelné místo díky svým specifickým vlastnostem. Působením místních tlaků a rázů dochází k povrchovému zpevnění odlitku, při zachování houževnatého jádra oceli. Manganová ocel díky tomu nachází uplatnění pro odlitky vysoce namáhaných strojních součástí, které podléhají abrazivnímu opotřebení. Tato bakalářská práce se zabývá způsoby výroby, chemickým složením, vlivem některých legujících prvků na vlastnosti a výslednou strukturu oceli, tepelným zpracováním, vlastnostmi materiálu, mechanismy zpevnění a typy jednotlivých deformačních zpevnění. Dále je pozornost věnována nejčastějšímu využití odlitků z manganové oceli v praxi.
Vliv zpevňování výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli z hlediska užití v železniční dopravě
Havlíček, Petr ; Podrábský, Tomáš (oponent) ; Nesvadba,, Petr (oponent) ; Schmidtová,, Eva (oponent) ; Stránský, Karel (vedoucí práce)
Vysokolegovaná austenitická manganová ocel – Hadfieldova ocel – se díky své dobré otěruvzdornosti pracovního povrchu při zachování vysoké houževnatosti středové části využívá pro odlitky srdcovek. Srdcovky jsou nejvíce dynamicky zatěžovaný díl železničních výhybek. Díky nízké povrchové a podpovrchové tvrdosti dochází v prvních fázích od vložení do trati k plastické deformaci a rychlému opotřebení pojížděných ploch srdcovek. Jednou z možností, jak povrchovou a podpovrchovou tvrdost zvýšit a zajistit tak zlepšení rozměrové stability včetně navýšení životnosti srdcovek, je zpevnění jejich horních pojížděných ploch výbuchem. Tato technologie spočívá v detonaci trhaviny v bezprostřední blízkosti pojížděného povrchu srdcovky vyvolávající vysokotlakou rázovou vlnu extrémně krátkého trvání, jejíž průchod způsobí plastickou deformaci ve struktuře materiálu. Práce se zabývá analýzou vlivu zpevnění výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli. Na vzorcích zpevněných výbuchem je měřena povrchová a podpovrchová tvrdost, provedena mikroskopická a rentgenostrukturní analýza, včetně TEM analýzy transmisním elektronovým mikroskopem. Součástí práce je také experimentální testování charakteristik včetně vyhodnocení výsledků kontaktně – únavového zatížení vzorků Hadfieldovy oceli zpevněných výbuchem. V poslední části experimentů jsou uvedeny výsledky dlouhodobého sledování vlastností, povrchové tvrdosti a opotřebení pojížděných ploch srdcovky zpevněné výbuchem a vložené do železniční sítě v ČR.
Analýza struktury Hadfieldovy oceli v závislosti na deformačním zatěžování
Darida, Jiří ; Julišová, Martina (oponent) ; Klakurková, Lenka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou struktury Hadfieldovy oceli v závislosti na deformačním zatěžování. První část práce udává přehled základních mechanických a fyzikálních vlastností Hadfieldovy oceli, její chemické složení, vliv legujících prvků na výslednou mikrostrukturu, výrobu, tepelné zpracování, mechanismy zpevnění a její použití v technických aplikacích. Pozornost je také věnována jednotlivým typům deformačního zpevnění mezi které patří např. zpevňování výbuchem. Experimentální část práce je zaměřena na analýzu vzorků Hadfieldovy oceli, které byly namáhány ROZDÍLNÝMI PODMÍNKAMI ZATĚŽOVÁNÍ. Analýza těchto vzorků se skládá z pozorování strukturních změn a měření zpevnění užitím měření mikrotvrdosti v povrchových a podpovrchových oblastech vzorků. Závěrečná část přináší výhled do budoucnosti a celkové zhodnocení dosažených výsledků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.